چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

نویسنده : مدیر بلوط سبز ۱۳:۰۵:۵۹ ۱۴۰۱/۱۰/۰۷

چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

آشپزخانه جایی است که اعضای خانواده در طول روز چه برای صرف غذا چه کارهای دیگر، در آن تردد می‌کنند.

به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند: آشپزخانه قلب هر خانه است. یک آشپزخانه زیبا و دلباز در گرم‌تر کردن فضای خانه و خانواده تأثیر بالایی دارد. یک آشپزخانه زیبا و مدرن، نیاز به اندکی خلاقیت و اعمال تغییرات مناسب دارد. با توجه به اهمیت و تأثیر فضای عمومی آشپزخانه در جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه، استفاده از المان‌های دکوراتیو باید با دقت خاصی انجام گیرد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با استفاده از چند تکنیک، یاد بگیریم که چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

برای داشتن یک آشپزخانه شیک، به تناسب و هارمونی رنگ‌ها توجه کنید!

برای جذابیت فضای آشپزخانه، بهتر است رنگ دیوارها، کابینت و لوازم آشپزخانه با یکدیگر هارمونی و تناسب داشته باشند. رنگ، از مهم‌ترین عناصر در زیباسازی و جذابیت‌بخشی به فضای دکوراسیون داخلی است. ایجاد توازن و تناسب در رنگ کابینت‌ها و دیوارهای آشپزخانه، محیطی چشم‌نواز و دلنشین و درعین‌حال شیک را پدید می‌آورد. پوشش و تزئین دیوار آشپزخانه با کاغذ دیواری مناسب، از راهکارهای ایده‌آل و هوشمندانه در این زمینه محسوب می‌شود. همچنین بهتر است برای تزئین فضا، از لوازم دکوراتیو مانند سرویس پاسماوری، سرویس حوله آشپزخانه و گلدان‌های ساده استفاده کرد.

تزئین آشپزخانه با نورپردازی مناسب؛ کمی جلوه به آشپزخانه بدهید!

استفاده از نورپردازی مناسب علاوه‌بر روشن‌سازی محیط، فضایی گرم و صمیمانه را در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می‌کند. برای داشتن آشپزخانه‌ای مدرن، توجه به عنصر نورپردازی محیط و استفاده از لوسترهای زیبا و مدرن، به داشتن یک آشپزخانه زیبا کمک بزرگی می‌کند.

برای زیبایی آشپزخانه، از وسایل ساده در دکوراسیون استفاده کنید!

وسایل ساده و کاربردی بهترین انتخاب برای تزئین آشپزخانه محسوب می‌شوند. برای دکوراسیون آشپزخانه سعی کنید براساس میزان کاربرد لوازم و وسایل، آن‌ها را انتخاب کنید.  

پرده زیبا و شیک نصب کنید.

استفاده از پرده‌های ریلی، از بهترین انتخاب‌ها برای شیک و مدرن جلوه دادن فضای عمومی آشپزخانه به شمار می‌رود. دقت کنید که پرده باید از لحاظ طرح و رنگ با سایر اجزای دکوراسیون آشپزخانه، توازن و تناسب لازم را داشته باشد.

  • به کانتر و اپن آشپزخانه جلوه دهید.

توجه داشته باشید که تزئین آشپزخانه علاوه‌بر زیبایی باید کارآمد نیز باشد. برای تزئین کانتر آشپزخانه می‌توانید از لوازم برقی کاربردی در فضای آشپزخانه استفاده کنید. استفاده از گلدان‌های کوچک و یک ظرف فلزی و قرار دادن میوه‌های تازه در آن، برای جذابیت و طراوت بخشیدن به اپن پیشنهاد می‌شود.

· جای ادویه‌ها را فراموش نکنید.

نزدیک به اجاق گاز خود، فضایی را برای قرار دادن جای ادویه‌جات انتخاب کنید. به این ترتیب، هم دسترسی به آنها آسان‌تر خواهد بود، هم کمی تغییر در فضای اطراف اجاق گاز خود ایجاد کرده‌اید. سعی کنید از ظروف یکسان و هماهنگ با تم آشپزخانه استفاده کنید.

  • برای تزئین بوفه آشپزخانه ایده بگیرید.

بوفه یا قفسه‌های آشپزخانه جایی است که در اغلب آشپزخانه‌ها، برای قرار دادن ظروف ارزشمند استفاده می‌شود. برای جلوه بیشتر این فضاها، از دکوری‌های ساده و متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه‌تان استفاده کنید. با این روش، می‌توانید جلوه بیشتری به ظاهر داخلی‌تان ببخشید.

  • درب یخچال را متفاوت جلوه دهید.

استفاده از دکوری‌های مگنتی روی یخچال بسیار متداول است. اما می‌توان با کمی خلاقیت و ایده‌پردازی، به متفاوت به نظر آمدن یخچال و آشپزخانه کمک کرد. بهتر است از ایده‌های خاص مثل استفاده از عکس خانواده و دوستانتان یا قرار دادن تخته یادداشت روی درب یخچال استفاده کنید. این‌کار خرج زیادی برای شما نخواهد داشت، اما ظاهر بهتری به دکوراسیون آشپزخانه می‌بخشد.

چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

چطور آشپزخانه مرتبی داشته باشیم؟ از شلو غ کردن فضای آشپزخانه بپرهیزید!

فضای کوچک آشپزخانه را بیش از حد شلوغ نکنید، این‌کار حس ناخوشایندی به بیننده القا می‌کند. باید بدانید که آشپزخانه شما ویترین فروشگاه نیست! سعی کنید لوازمی مانند چای‌ساز، خردکن، پلوپز را که به‌صورت مداوم از آنها استفاده می‌کنید، نزدیک خود قرار دهید. در مقابل، لوازمی را که استفاده محدودی از آنها دارید، مانند همزن، داخل کابینت قرار دهید. به این ترتیب، فضای آشپزخانه شما مرتب و منظم‌تر به چشم خواهد آمد و آشپزخانه کمی بزرگ‌تر و دلبازتر دیده می‌شود. فضاهای مشخصی را برای تجهیزات و ملزومات آشپزخانه در نظر بگیرید.

مشاوره ،طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه ی خود را به مجموعه ی بلوط سبز بسپارید.

 در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره، با کارشناسان ما از طریق شماره 09152402797 در تماس باشید.

+1
برچسب ها :

درباره نویسنده

دیدگاه خودتان را ارسال کنید.

پیشنهاد سردبیر

چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟ دکوراسیون داخلی

چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

آشپزخانه جایی است که اعضای خانواده در طول روز چه برای صرف غذا چه کارهای دیگر، در آن تردد می‌کنند. به همین دلیل است که از قدیم گفته‌اند: آشپزخانه قلب هر خانه است. یک آشپزخانه زیبا و دلباز در گرم‌تر کردن فضای خانه و خانواده تأثیر بالایی دارد. یک آشپزخانه زیبا و مدرن، نیاز به اندکی خلاقیت و اعمال تغییرات مناسب دارد. با توجه به اهمیت و تأثیر فضای عمومی آشپزخانه در جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه، استفاده از المان‌های دکوراتیو باید با دقت خاصی انجام گیرد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با استفاده از چند تکنیک، یاد بگیریم که چطور آشپزخانه زیبا داشته باشیم؟

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 513
نکات طلایی  ( فنگ شویی ) از نوع زنانه دکوراسیون داخلی

نکات طلایی ( فنگ شویی ) از نوع زنانه

زندگی رابطه زیادی با وضعیت خانه، چینش وسایل و آراستگی آن دارد. کارشناسان فنگ‌شویی بر این باورند در خانه‌ای که کدبانوی خانواده اهمیتی به نظم و انضباط چیدمان خانه، بهداشت آشپزخانه و برقراری تعادل در خانه نمی‌دهد، نمی‌توان محیطی شاد، سالم و پرنشاطی را برای اعضای خانواده انتظار داشت. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که این نکات چندان پراهمیت نیستند و رنگ و بویی خرافی دارند، اما وقتی دقیق‌تر به آنها توجه می‌کنیم متوجه می‌شویم که در پس هر یک از توصیه‌های طرح شده رابطه علت و معلولی روشنی میان آراستگی و سلامت و بهداشت اعضای خانواده نهفته است.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 2517
تاثیر و کاربرد رنگ مرجانی (رنگ سال 2019) در دکوراسیون داخلی ترکیب رنگ

تاثیر و کاربرد رنگ مرجانی (رنگ سال 2019) در دکوراسیون داخلی

رنگ ها یکی از مهم ترین عواملی هستند که در دکوراسیون داخلی تاثیر بسزایی دارند. رنگ مرجانی دارای زیبایی خاصی می باشد و به دکوراسیون داخلی جلوه ای خاص می بخشد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 2258
تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی دکوراسیون داخلی

تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی

می توانید دکوراسیون خانه خود را با توجه به یک فرش خاص طراحی کنید. یک رنگ را از دل فرش بیرون کشیده و رنگ مبلمان، دیوارپوش ها و پرده را در ارتباط با آن انتخاب کنید. یا اینکه یکی از طرح های فرش را الگو کرده از آن به عنوان طرح اصلی مبلمان تان نیز استفاده کنید. البته این فرش باید خیلی ویژه و منحصربه فرد باشد که چنین زحمتی را برای هماهنگ کردن کل دکوراسیون تان با آن متحمل شوید.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 2103
ایده هایی جذاب برای استفاده از کاشی در کانتر آشپزخانه که دیدن آنها را نباید از دست بدهید استفاده از کاشی در کانتر آشپزخانه

ایده هایی جذاب برای استفاده از کاشی در کانتر آشپزخانه که دیدن آنها را نباید از دست بدهید

آیا به استفاده از کاشی برای کانتر آشپزخانه تاکنون فکر کرده اید؟

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 1398
 ایده دکوراسیون داخلی سالن آرایش و زیبایی دکوراسیون داخلی

ایده دکوراسیون داخلی سالن آرایش و زیبایی

امروزه طراحی و دکوراسیون مناسب فضای داخلی آرایشگاه و سالن های زیبایی از اهمیت ویژه ای برخودار هستند، زیرا تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امری انکار ناپذیر است. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند عملکرد بهتری را در شرایط مختلف را فراهم و احساس رضایت بیشتری از فضا را به مراجعه کنندگان القا نمایید.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 988
معرفی متریال : پلی وود (Polywood) چیست؟      معرفی متریال

معرفی متریال : پلی وود (Polywood) چیست؟

در اشاره به معنای واژه پلی وود Polywood باید به این مساله اشاره کرد که اصطلاح کامپوزیتهای چوبی– پلاستیکی ( Wood Plastic Composites ) به کامپوزیتهایی اطلاق می شود که از چوب (در هر شکلی) و ترموست ها یا ترمو پلاستیک ها تشکیل شده اند. در واقع محصول مورد نظر نیز از ترکیب چوب و ترموپلاستیک ها است که اصطلاحا به پلی وود ( Poly Wood) معروف است.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 1173
ترکیب رنگ در اتاق کودک ترکیب رنگ

ترکیب رنگ در اتاق کودک

چه رنگی برای اتاق کودک انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 1010
ترکیب رنگ یاسی در دکوراسیون ترکیب رنگ

ترکیب رنگ یاسی در دکوراسیون

امروزه رنگ یاسی از رنگ های محبوب برای دکوراسیون منزل محسوب می شود این رنگ احساس آرامش را به ارمغان آورده و با لطافت خود به فضا ظرافت و زیبایی می بخشد.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 1160
رنگ گلبهی در دکوراسیون نشیمن ترکیب رنگ

رنگ گلبهی در دکوراسیون نشیمن

رنگ ها در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و می توانند فضا را بسیار تغییر دهند.

تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ 1167